Door Marja van Mil op 6 november 2014

Informatieve bijeenkomst over de Maasgaard

IMG_0900Henk Bisschops en ondergetekende waren aanwezig bij een informele bijeenkomst over de ontwikkelingen rondom de Maasgaard op een zonnige zaterdag 1 november jl. De bijeenkomst werd bezocht door wethouders, raadsleden van Horst en Venray en bestuursleden van het Waterschap Peel en Maasvallei.
Gestart werd bij De Golfhorst met het bijpraten over de stand van zaken.
Op het programma stond vervolgens een excursie door de Zwarte Plak onder begeleiding van Jan Philipsen, oprichter en voorzitter van Stichting Cultureel Erfgoed Zwarte Plak (CEZP). Petra Gielen en Paul Jacobs, initiatiefnemers van natuureducatiecentrum De Drift vertelden meer over de ontwikkelingen in de Heere Peel, onderdeel van de Maasgaard.
De komende jaren wordt er hard gewerkt om de kwaliteit van het groene buitengebied in Horst aan de Maas en Venray te verbeteren en recreatie te versterken. Ondertussen zijn de (voorbereidende) werkzaamheden voor een aantal Maasgaardprojecten gestart, zoals de Lollebeek, Groote Molenbeek, Castenrayse Vennen, Zwarte Plak en Verbinding Peelraamlinie.
Een interessante ochtend met een gezonde wandeling in heerlijk weer op de koop toe.

Marja van Mil
IMG_0327 2014-11-01 10.29.09

Marja van Mil

Ik ben Secretaris van het Bestuur van de PvdA in Venray.

Meer over Marja van Mil