In memoriam Henk van Egmond

Door Henk Bisschops op 31 december 2019

Op 22 december hebben we onverwacht afscheid moeten nemen van Henk van Egmond, Hij overleed op 78-jarige leeftijd. Henk was bijna 31 jaar lid van de Partij van de Arbeid.  Henk  vond het zijn taak om m.n. klaar te staan voor de zwakkeren  in onze samenleving. Hij was meer dan 12 jaar lid van de commissie Maatschappelijke Diensten en hij heeft zich in die tijd  vooral ingezet voor de minder draagkrachtigen in Venray.  Diegenen die Henk wat beter kenden weten dat hij het hart op de tong  droeg. Hij schroomde niet om het te zeggen als hij het ergens niet mee eens was. Zo kon hij zich erg druk maken over de landelijke WAO-discussie. Dat had Kok echt niet goed aangepakt!  Toen in 2002 bij invoering van de deeltaxi in Venray de gehandicapten gekort werden op hun vervoersgeld, was voor Henk de maat vol. Hij stopte als commissielid, maar hij bleef nog wel lid van de Partij van de arbeid, want hij wilde wel zijn stem blijven laten horen. Bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen was Henk weer bereid om zich verkiesbaar te stellen.

Henk was vooral ook een vakbondsman in hart en nieren. Hij heeft zich jarenlang ingezet voor FNV Bondgenoten. Daarnaast heeft hij veel bijgedragen aan het PLIV (Platform Lage Inkomens in Venray) en hij heeft ook aan de wieg gestaan van de Voedselbank in Venray. Henk was m.n. zeer actief in de wijk ’t Brukske. Zo was hij bestuurslid en ook vrijwilliger van het wijkcentrum.

Henk had een lange staat van dienst en zijn benoeming tot lid in de orde van Oranje-Nassau was dan ook zeer verdiend. Henk was terecht trots op deze onderscheiding.

Met het overlijden van Henk van Egmond verliezen we een partijgenoot met een grote maatschappelijke en sociale betrokkenheid. Wij wensen Gerda, de kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Henk Bisschops

Mijn naam is Henk Bisschops, geboren (1955) en getogen in Venray. Ik ben getrouwd met Yvonne, en samen hebben wij twee zonen, Rob en Frank. Nadat we 4 jaar in de nieuwe wijk Landweert hadden gewoond, zijn wij in 1989 verhuisd naar ’t Brûkske, en daar wonen we nog altijd met veel plezier. Na de

Meer over Henk Bisschops