18 januari 2015

Congres 17 en 18 januari

Ook Venray was met een delegatie aanwezig op het congres in Utrecht bij de Fabrique. Een unieke locatie, goed geschikt voor een dergelijke bijeenkomst.
Onze fractievoorzitter was chauffeur en Ed, Esther en Ineke waren zijn passagiers. Venlo was ook vertegenwoordigd.

Bij aankomst werd iedereen verwelkomd door onze partijvoorzitter Hans Spekman. Hij stond buiten iedereen op te wachten.
Hans Spekman opende het congres. Hij memoreerde Ahmed Aboutaleb  over zijn krachtige toespraak na de aanslagen. Hij kreeg een denderende, staande ovatie van de gehele zaal, prachtig.

Er waren veel amendementen en moties te bespreken, dus het programma liep uit. en hebben nog Venlo had spreekrecht gevraagd voor motie 44 ‘De bakens verzetten’. Deze motie,  ging over een publieksversie van het rapport ‘de bakens verzetten’ en was mede door o.a. Venray ingediend. Nadat iemand had toegezegd zich over deze publieksversie te willen buigen, werd de motie uiteindelijk overgenomen door het Partijbestuur.

Om 18.30 uur had Lodewijk Asscher als afsluiting van de eerste dag een fantastische toespraak: ‘Niet wegkijken en de problemen wegdromen. Niet bang maken en haat zaaien. Maar recht erop af, en kinderen verheffen, opnemen in deze samenleving, bijstaan op hun moeilijke weg naar zelf nadenken, zelf verantwoordelijkheid nemen. Emancipatiepartij. Vrijheidspartij. Arbeidspartij. De doorbraak, dat is de Partij van de Arbeid.’ Bekijk hier de integrale congrestoespraak van Lodewijk.  Op pvda.nl de uitgeschreven tekst: http://bit.ly/1KSlsOM

SAM_5410 SAM_5412 SAM_5413 SAM_5420 SAM_5425 SAM_5428 SAM_5430 SAM_5435