Elly van Dijck-Kersten

Hulp nodig? Dan moet je die krijgen! Met respect voor wie je bent.

We zien in onze samenleving, ook de Venrayse, verschillen en ergernissen steeds groter en/of uitvergroot worden. Er leven veel mensen in armoede en als we naar kinderen kijken zijn dat er 1 op de 10. Dat moeten we echt niet accepteren. En, een inkomen hebben waarvan je net rond kunt komen is niet voldoende. Je moet zoveel verdienen dat je een fatsoenlijk leven kunt leiden. Dat betekent dat er werk moet zijn, passend bij ieders capaciteiten. Dat kan een betaalde baan in een bedrijf zijn, vrijwilligerswerk met behoud van uitkering of beschut werk. Waar nodig moeten er vangnetten zijn, goed bereikbaar voor iedereen. En als er problemen zijn of dreigen, is het zaak in een vroeg stadium, liefst preventief in te grijpen. School, huisarts, politie, woningbouwcorporatie en gemeente moeten hier optimaal samenwerken. Bijvoorbeeld door hulp bij de papierwinkel, het contact met gemeente, maatschappelijk werk, jeugdhulp en schuldhulpverlening. Wij pleiten voor een sluitend kindpakket. Dus niet alleen geld voor een fiets, laptop en andere spullen voor school, maar ook een bijdrage om verjaardagscadeautjes te kopen, voor film- en theaterbezoek. En zo nu en dan een extra ijsje. We moeten als gemeenschap kinderen het gevoel geven er helemaal bij te horen. Het is een grote misser dat de collectieve ziektekostenverzekering voor de minima is afgeschaft. Met, bijvoorbeeld, als gevolg dat mensen bezuinigen op tandartszorg. De WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning) moet voor mensen echt nóg toegankelijker worden, want er vallen nog steeds veel te veel mensen tussen wal en schip. Laten we met aandacht, zorg en respect voor elkaar, een mooier Venray maken!!!!!!!!!!!

Even voorstellen:

Ik ben Elly van Dijck, nummer twee op de kieslijst van de PvdA Venray. IK ben al ruim 25 jaar lid van de PvdA, in functies als commissielid, raadslid of wethouder. De PvdA past bij mij vanwege het sociale principe dat iedereen erbij hoort!!!!!!!!!!! In een mooie, veilige samenleving moeten we met aandacht en respect met elkaar omgaan. Daar hoort bij dat iedereen naar vermogen een bijdrage levert. Naast mijn werk als verpleegkundige en later als personeelsfunctionaris heb ik altijd ook vrijwilligerswerk gedaan. In het bestuur van de peuterspeelzalen, school, dorpsraad, als lectrice in de kerk, als voorzitter van het MPV (Mondiaal Platform Venray) en ook nu nog in de werkgroep Vluchtelingen Welkom en als voorzitter van de Wereldwinkel. Graag wil ik me de komende jaren blijven inzetten als raadslid voor iedereen! Want samen maken we Venray mooier.