Jezelf zijn

20 februari 2022

Een inclusiever Venray is ontzettend belangrijk voor de nieuwe generatie Venraynaren. Hierbij moet heel Venray toegankelijk zijn, mensen met een handicap kunnen nu nog te slecht zelfstandig door Venray reizen. Dit moet beter! Een inclusiever Venray betekent ook dat we onze solidariteit naar de LHBTIQ+ gemeenschap zowel moeten uitspreken als moeten uitstralen. De partijen zouden dit kunnen doen door een voorbeeld te nemen aan andere steden en een regenboog akkoord tekenen, dit zodat er meer zekerheid is voor deze gemeenschap. Ook zou er op bepaalde dagen de regenboog vlag uit moeten hangen. Dit allemaal om te laten zien dat iedereen welkom is in ons mooie Venray.

Een inclusiever Venray betekent ook dat de stap naar de gemeente zetten zo makkelijk mogelijk is. Dit kan door bijvoorbeeld de site in meerdere talen aan te bieden of door laaggeletterde mensen meer te helpen met aanvragen bij de gemeente doen. Ook moet er een beter beleid komen tegenover vluchtelingen, arbeidsmigranten en statushouders, een inclusief Venray moet niet alleen inclusief zijn voor de Venraynaren, maar voor iedereen die hier woont, werkt of langs komt. Een inclusiever Venray betekent een mooiere gemeente voor iedereen!