Algemene Ledenvergadering 4 december 2023

Door Marja van Mil op 6 december 2023

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 4 december 2023 is de begroting van 2023 vastgesteld, alsook het werkplan 2024.

In de vergadering vond de evaluatie plaats van de campagne landelijk 22 november jl. met dank aan Ed Stevens, campagneleider.

Er volgde een vooruitblik op het vervolg van de permanente campagne door Paul Jansen.

De fractie (Henk Bisschops) deed zoals gebruikelijk een kort verslag van de huidige agendapunten.

Ons lid Bert Kersten (oud gedeputeerde en wethouder Venray) nam ons vervolgens mee in zijn overwegingen rondom de ontwikkeling van PvdA vanaf de tijd van Joop den Uyl naar het nu.

Zijn belangrijkste tip: Wil je de kiezer bereiken/betrekken, dan zul je meer oog voor hun realiteit moeten hebben en ook in de praktijk je sociale gezicht meer moeten laten zien.

Hierna ontstond een gedachtewisseling tussen de aanwezigen over wat en hoe e.e.a. in de praktijk eruit zou kunnen/moeten zien. Ook de samenwerking / het evt. al dan niet fuseren van PvdA – Groen Links kwam voorbij, zowel landelijk, Europees, gewestelijk, gemeentelijk en op plaatselijk niveau. Wordt vervolgd! In Venray  wordt als eerste de (prettig verlopen) samenwerking w.b. de afgelopen landelijke campagne geëvalueerd.

Marja van Mil

Ik ben Secretaris van het Bestuur van de PvdA in Venray.

Meer over Marja van Mil