Bestuurslid, campagnecoördinator

Ed Stevens

Over Ed Stevens

Interview met  Ed Stevens

We praten met Ed Stevens, in 1954 geboren in Oostrum en daarna opgegroeid in Leunen. Inmiddels woont hij daar al weer 38 jaar, samen met zijn partner Betsie. Ed werkte ruim 47 jaar bij de NLW-groep als afdelingsmanager en praktijkopleider en is in november 2020 met pensioen gegaan. Hij omschrijft zich zelf als een mensenmens en was vele jaren als vrijwilliger actief voor het belang van mensen met een arbeidsbeperking. Hij is vaak wandelend te vinden in de Leunse Paes. Ed is al ruim twaalf jaar in touw voor de PvdA Venray. Op dit moment is hij lid van het bestuur van PvdA Venray en daarnaast campagnecoördinator. Ed was ook jaren actief in de dorpsraad en verschillende werkgroepen van de dorpsraad Leunen. Hij is ruim achttien jaar projectleider van de Werkgroep Wandelpaden Leunen. Ed is voor het verbinden van de samenleving waarin iedereen meetelt en een eerlijke kans krijgt. Hij vindt het vooral belangrijk dat mensen weer perspectief krijgen, dat kwetsbare mensen weerbaar worden en dat meedoen van mensen in de samenleving bevorderd wordt. De menselijke maat moet weer terugkomen in de maatschappij en dus ook in de gemeente Venray. SAMEN is voor Ed het kernwoord, het woord waar alles om draait. Zeker met betrekking tot het vrijwilligerswerk in de participatiemaatschappij, vindt hij het cruciaal er iedereen bij te betrekken. Ed is ook Kaderlid FNV: Lid Lokaal FNV Limburg Noord (Werkgroep Lokaal Sociaal beleid) en voorzitter werkgroep Sociale Werkvoorziening (SW) en Participatiewet (PW)

We moeten het SAMEN doen!!! Verbind Venray!!! Laat AOW’ers niet in de kou staan!!! Bij de komende gemeenteraadsverkiezingen staat Ed op de kandidatenlijst voor de  PvdA  op plek 7, voor een Sociaal Venray. Je mag dan kiezen voor  een andere, eerlijke koers voor Venray. Waar je eerlijk kunt wonen, samen en duurzaam kunt leven, creatief kunt uiten en je jezelf kan zijn. Een Venray dat elkaar Verbind.